Wednesday

失憶



我在做什麽?

現在幾點?
今天幾號?
爲什麽我穿著這件衣服?

現在幾點?
今天幾號?
爲什麽我穿著這件衣服?

......
......
......

午夜伊始
同樣的問題
問了又問
答了又答

你不累嗎?
我好累、好渴
很想睡 …

失憶后
你夜夜噩夢
我夜夜失眠

記憶中的往事
回不來
時空交錯的感覺
如幻如夢

對失意者
失憶是遁形的淒涼
對失憶者
那是莫名的恐懼

回憶
一霎那間的觸動

失憶者靈魂的塗鴉

敍舊
在某個時間點上
讓失憶和回憶相遇
撫平那虛幻的傷

你那超強的記憶
失去少少
別介意

我早已失憶

18 Comments:

Blogger Nightraveller said...

像中的眼神不是你的吧?看起来充满疲惫......

24/2/06  
Anonymous Anonymous said...

疲憊不是我的形象嗎?:)

的確是我。

24/2/06  
Anonymous Anonymous said...

lost of memories is

- the heaven of a depressed person.
- the dungeon of a successful person.
- the blessing for a non-achiever.
- the hideout from this hectic world.


but at times, losing part of your memories aren't a bad thing either. In fact it's not lost, but were chosen not to remember it.

25/2/06  
Anonymous Anonymous said...

my friend up there, pl leave a name.

um.. i agree with you.

惟芯

26/2/06  
Anonymous Anonymous said...

nightraveller,

那天繁忙,看見第一個回應,很興奮,即刻回應,但很隨便。今天再補充。

已經好多年,我是這幅臉孔。我想疲憊只是表像,我看了你大力推介的“I love Huckabees“, 我有些片中人物的特質,内心經常有一股莫名的火焰,這幾年不斷自我提醒,要避免“星火燎原“,但偶爾還是發作。

試過幾次與個別鄰居爭論一些原則性的東西,比如公共的泊車位如何處理、看見鄰居家裏好似有小偷要怎樣等等... 都是演變成同一個下場,鄰里關係越來越差。

所以我常覺得,我只適合一個人孤單生活,總是學不會,如何與人溝通。還記得過去我們同事一場時,看見你與人溝通的能力,好羡慕!

我越來越害怕講話,如果凡事可以用書寫的方式完成,該有多好。

惟芯

26/2/06  
Anonymous Anonymous said...

Hi sorry that I don't have a chinese software here ... but hmm ... you should know me, though we haven't met each other for long.

I don't really think that your look in the past is as tired as what you look right now :)

In fact, I felt that the tiredness is not in the look, but in the struggle to survive in a snow storm ( what a describtion of your mood! ) hidden in your post.

There will always be sunshine ...
guess who I am?

27/2/06  
Anonymous Anonymous said...

hi, long time no see, i thought you "mati": )

indeed, i don't know who are you. and it's hard to guess who you are, you know.

so, who are you? :)

looking at your command of english, unless my friends have improved their english level, otherwise, ... it can be counted.

but then, i still don't know who are you.

so again, who are you?

have you watched Broken Flowers? do you know Bill Murray? i'm a little bit like him, huh! sort like searching for past time friendship: )

27/2/06  
Anonymous Anonymous said...

I know it's hard to guess who I am in such a way ... no clues, no name, not even a nick ...

I am still searching for some line that might remind you of who I am.

Sorry that I know nothing of Broken Flowers nor Bill Murray, ... and I thought I know you :)

Well, hmm perhaps a food might remind you of me, Batu Maung Satay.

I am the SATAY KING!

1/3/06  
Anonymous Anonymous said...

照片好看。


匿名者之二

2/3/06  
Anonymous Anonymous said...

如果让我挑,我觉得你会比较像那个救火员,为自己所坚信的原则继续奋斗。忘了在哪读过的影评,说那个救火员带有经历911后幻灭的美国象征。但我觉得电影的他,其实选择了和现实美国相反的道路,对真理有更多的质疑与思考。

你不觉得,电影中的角色,到最后让人感觉最实在的,不只有那个救火员吗?

而我,自觉只能在那两个虚得不能再虚的环保份子与企业新星之间,选择性地调换身份。

你的疲劳,累积了时间的重量,而我的一无所成,验证了伴随着时间速度的虚无感。

經匿名客的提醒,有機會不妨一齊到Batu Maung喝酒吃沙爹,消耗僅存不多的豪氣吧!哈哈哈。

Nightraveller

3/3/06  
Anonymous Anonymous said...

匿名者之一

(這將是你一生的標簽,誰叫你認識我又兜兜轉轉不給我的電郵信箱寫封密函,要我繼續猜測到底)

anyway, that's a big clue —— Batu Maung Satay.

though i don't know who the hell is this "SATAY KING" (i should be the satay king, not anyone of you, right!), now i know you're "langua", right?

let's put down two suspect's nick name:

are you "c" (studying abroad with a "registered-guy" besides you, don't know when can both become "dotter")?

are you "lyteo" (living peacefully in a small town, perhaps with a son or daughter, and of course, thinking of me)?

other "satay-langua", unless they have improved their english ... :)

惟芯

3/3/06  
Anonymous Anonymous said...

匿名者之二

目前所有照片都是我的爛機(2 pixel)拍攝的結果,除了你喜歡的那張“照片好看“,我會加油賺多一點錢,有一天會有自己的“照片好看“。

惟芯

3/3/06  
Anonymous Anonymous said...

Nightraveller

我們的朋友,如果都有看這部戯,該有多好。從大學那個理想的空間走出來,我想大家的經歷都不一樣。

但有一點似乎沒有改變,我們都在追求某些東西,也不輕易相信“存在的即合理“。

昨天我又有些激動地告訴一位經常“請客吃飯“的年輕同事:

你以爲經常請主管級同事吃飯,就會得到什麽利益嗎?你的薪水多少我可以猜到,你的生活沒有更值得你花這筆錢的地方嗎?這些人是你原本就很想請的嗎?這個僵化的文化,值得我們插上一腳嗎?

我對他說,在這樣的公司做工,我常提醒自己幾點:

因爲結構性和文化性因素,這是最種族主義的環境,如果我們“自以爲是“,相信自己每天提供給人的是好東西,我恐怕到頭來,我們自己變成種族主義者而不自知。

因爲社會文化和道德思考的僵化,如果我們不能經常抽離思考問題,我們最多是提供多一些恐懼的東西給人,每個人心裏增添的就是恐懼感。除了表面的東西,還有什麽?

看一看我們的同事,這不是他們的錯,這是僵化的結果,因爲工作氛圍,每個虛僞的人都在談論和指責,一有人自殺就罵人不愛生命、一有人干案就天花亂墜說自己多麽擔心自己的家人孩子之類的,我們除了懂得虛僞,還懂得什麽?

同事最厲害的,就是要歧視人之前,先說:我不是要歧視馬來人/印度人/他人,只是他們真的是。。。

你要相信這些東西嗎?

我沒告訴他:如果是這樣,你離上帝太遙遠,我的上蒼無法與你的上帝溝通。你更不要告訴我你是虔誠的。我僅僅只是一個不虔誠的白淨的愛國主義者,但我與自己的上蒼,總算距離沒有那麽遙遠。

惟芯

3/3/06  
Anonymous Anonymous said...

'Langua', haven't heard this word for real long ...

u got the id correct, but I am not C.

So how's C been? u do't have to say it, I knew she's good :) and had her dreams realised.

I am ly ... "ji yi zhong de Lao Yin"

3/3/06  
Anonymous Anonymous said...

ly,

i'm not sure whether c's good or not, she seldom dropped me a line, but i think doing phd itself is already a tough process, unless one just wanna hold a title.

惟芯

9/3/06  
Blogger Ebi said...

那位可憐的年輕同事,如何回應你的激動?有點好奇。

12/3/06  
Anonymous Anonymous said...

小蝦,

哈哈!很人性的一道問題。最近看Capote,想起我們干的事多麽不人性。

那位同事,吃完飯后還是要幫我給錢,我拒絕了。顯見我是白講了。

當時他聽我說話的神情,還好象很贊成式的,一直說有道理、有道理!

惟芯

12/3/06  
Blogger Ebi said...

哈哈哈,那麽他是尊重你的發言權而已啦!

我記得,當我老公不要人家老是請客的時候,他說:我很有骨氣的,我自己有錢,可以自己付錢,不需要你請。

我倒是比較客氣,我說:我沒有什麽骨氣,我會接受你請客,但是我請客的時候,你不可以拒絕。

14/3/06  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home